_

مراحل شروع پروژه ویلا چوبیمراحل شروع پروژه ویلا چوبی

مرحله اول : تحقیق و کسب اطلاعات درست و دقیق

متقاضی ساخت ویلای چوبی باید ابتدا در نظر داشته باشد که کار با متریال طبیعی و متریالی مثل چوب  بسیار متفاوت است . واکنش ها و تکنیک اجرای یک سازه چوبی با سازه های بتنی می تواند کاملا متفاوت باشد . در سازه های چوبی برخی موارد کاملا طبیعی می باشد مثل عدم یکنواختی در رنگ ، ترک های ریز ، خمش و … متقاضی باید در نظر داشته باشد. هریک از موارد علت کاملا طبیعی دارد عدم یک نواختی در رنگ و خمش ( بدلیل وجود گره های نا منظم چوب) و ترک های ریز بدلیل از دست دادن رطوبت در محیط اتفاق می افتد و باید توجه داشت حتی در بتن هم این ترک ها ایجاد می شود.

سازه هایی که توسط آرین سازه ساخته می شود بدلیل استفاده از چوب بهتر ( گره کمتر ) و فرآوری 12 مرحله ای موارد و واکنش ها طبیعی که در بالا ذکر شده است را به حداقل می رساند . سازه های چوبی بعد از حدود 4 ماه به ثبات کامل خواهد رسید و ترک ها و خمش ها و.. دیگر اتفاق نخواهد افتاد.متقاضی ساخت ویلای چوبی باید اطلاعات کاملی در مورد سازه های پیش ساخته چوبی، طراحی و معماری ، فونداسیون ، دیواره ها ، عایق ها ، رنگ ، اجرای سرویس ها ، تاسیسات ، پوشش بام ، پنجره ها و کسب اطلاعت مربوط به هزینه ها ساخت را کسب کند . در این سایت اطلاعات لازم ا رائه گردیده است .

مرحله دوم : قرارداد طراحی  و رزرو خط تولید

متقاضی بعد از تحقیق و کسب اطلاعات لازم و برسی حدود هزینه ها اجرا ، جهت ادامه باید قرارداد طراحی و رزرو خط تولید را منعقد نماید.در این قرارداد  که کلیه نقشه های فاز یک مهندسی و طرح سه بعدی(3D) سازه طراحی و ارائه خواهد شد و خط تولید شرکت برای متقاضی از همان ابتدای قرارداد رزرو میشود . در صورت بسته شدن قرارداد سفتکاری جهت اجرا کلیه هزینه های دریافت شده در این قرارداد (قرارداد طراحی  و رزرو خط تولید) به قرارداد سفتکاری منتقل خواهد شد و در نهایت هزینه قرارداد طراحی  و رزرو خط تولید رایگان خواهد بوداما اگر به هر علتی قرارداد سفتکاری منعقد نشود کلیه هزینه های مربوط به قرارداد طراحی  و رزرو خط تولید بعنوان حق الزحمه طراحی و رزرو خط تولید دریافت خواهد شد و غیر قابل برگشت خواهد بود .

مرحله سوم : قرار داد سفتکاری

این قرارداد در سازه های چوبی شامل اجرای دیواره داخلی ، دیوار های خارجی ، اسکلت چوبی ( فقط در ساز های سبک ) ،عایق بین دیواره ، رنگ دیواره و تیر ریزی سقف خواهد بود .

توجه : اجرای کلیه  بخش های بتنی مثل فونداسیون ( کرسی )  جزء سفتکاری نخواهد بود و کارفرما موظف به اجرای آن خواهد بود .

مرحله چهارم : قرارداد نازک کاری

به مواردی از سازه که کارفرما حق انتخاب در متریال مورد استفاده جهت تکمیل ویلا ( سازه ) را دارد در قالب قرارد نازک کاری منعقد و اجرا می شود . این موارد شامل :پوشش خارجی بام ، پنجره ، درب ها ، کف پوش ، سیستم گرمایش ، تاسیسات (گرمایش، آب ، فاضلاب) ،تاسیسات برق ،کاشی و سرامیک سرویس ها ، شیرآلات ، تجهیزات سرویس ها ، تجهیزات حمام ، لمبه ،  کابینت

لینک