_

ویلای چوبی گردبینه

ویلای چوبی گردبینه (log house) به ويلاهاي چوبي که با چوب هاي داراي سطح مقطع گرد ساخته مي شوند ويلای چوبي گردبينه (گرده بینه یعنی الوار با سطح مقطع گرد ) گفته مي شوند  اين نوع ويلا بدليل استفاده از چوب با ضخامت با در ديواره در دسته بندي ويلا هاي پيش ساخته چوب سنگين طبقه بندي مي گردد.ویلای چوبی گردبینه (log house) بدیل ظاهر خاص و متفاوتی که دارد متقاضیان زیادی در سال های اخیر در کشورپیدا کرده اند .

log
مزاياي و ويژگي هاي ويلا هاي پيش ساخته چوبي گردبينه :
شامل 12 مرحله آماده سازي چوب (پخت چوب ) توسط صنايع اتوماسيون ساخت آرين سازه با استاندارد ISO9001 کانادا
ديواره هاي اين نوع سازه به صورت الواري يا گردبينه مي باشد
ديواره هاي اين نوع سازه با ضخامت 15 الي 28 سانتي متر ساخته مي شود (هر ديواره 15 سانتي متري چوبي با يک ديوار 45 سانتي متري بتني از لحاظ فني و استحکام برابر مي باشد)
اين نوع ويلاي چوبي  کاملا ضد زلزله مي باشد
داراي قابليت مونتاژ و دمونتاژ مي باشد. (به دليل عدم استفاده از ميخ و پيچ در ديواره ها و استفاده از اتصالات خاص اين سازه قابليت باز شدن و انتقال به محل ديگر و نصب مجدد دارد.)
کاملا ضد قارچ و ضد کپک
امکان ضد حريق کامل وجود دارد
←  بسيار سازگار با طبيعت مي باشد 
عمر مفيد سازه بالاي 120 سال مي باشد 
مدت زمان اجراي پروژه 4 اي 6 ماه ميباشد که زمان دقيق بعد از ارائه نقشه اعلام مي گردد
سهولت در دريافت مجوز هاي ساخت به دليل سازگاري باطبيعت و زدن کمترين صدمه به محيط زيست
توجه :
چوب مورد استفاده در اين سازه ها از جنگل هاي طبيعي برداشت نمي گردد  کليه کشور هاي صادر کننده چوب داراي کشتزارهاي چوب مي باشند که اين در ختان را با سرمايه گذاري 50 ساله به صورت دوره کاشت و برداشت مي کنند . و نيز بعد از برداشت يک درخت ، درخت ديگري براي 50 سال آينده کاشته مي شود . صنايع اتوماسيون آرين سازه از کليه مراکزي که چوب را وارد کشور مي کند بازديد به.عمل آورده و نکات زيست محيطي را سر لوحه فعاليت خود قرارداده است
 ويلا هاي پيش ساخته چوبي گرد بينه و محدوديت هاي آنها :
1)  واردات الوار هاي گردبينه بسيار سخت ميباشد .
چوب ها و الوار های گردبینه بصورت پوست نکنده وارد می شوند و قوانين گمرکي کشور ها درمورد واردات چوب خام ( پوست نکنده ) بسيار سخت گيرانه و زمان بر مي باشند. در صورت وارد نمودن چوب گردبينه ، در گمرک جمهوري اسلامي براي جلوگيري از انتقال آفات نباتي و ساير بندهاي اين قوانين، مدتی این چوب ها باید در قرنطینه نباتی قرار گیرند که این روند ترخيص ، معمولا بسيار سخت و کند خواهد بود. اين امر وارد کردن چوب گردبينه کاج پاين و نوئل روس را برای وارد کنندگان چوب را دشوار می کنند .
2) امکان ساخت براي ابعاد بالاي 250 متر مربع مساحت و يا ساخت تعداد ، قفط ميسر خواهد بود.
 با توجه به مشکلات در واردات چوب هاي گردبينه ، صنايع اتوماسيون آرين سازه آماده ساخت ويلا هاي پيش ساخته چوبي گردبينه (الواري گرد ) مي باشد .با ید توجه داشت که چوب گردبینه مصارف محدودی دارد و بطور اختصاصی برای متقاضی ساخت ویلای چوبی گردبینه ، واردات صورت می گیرد . از طرفی وارد کننده برای واردات چوب در هر مرتبه حجم حداقلی را باید رعایت کند . براي اين منظور بايد در هنگام واردات ، حجم چوب وارداتی براي ساخت حداقل يک ساختمان با ابعاد 250 متر مربع باشد . بنابر اين سازه هايي با ابعاد کوچکتر امکان ساخت را نخواهند داشت
3) براي استفاده در مناطق سرد پيشنهاد نمي شود به دو دلیل :
الف )  بدليل که امکان ساخت ديواره به صورت دوجداره امکان پذير نمي باشد. 
ب )  در کشور هاي سرد سير بدليل استفاده از ديواره با قطر بالا 30 سانتي متر امکان استفاده در مناطق سرد نيز ميسر شده است .  
log-1
log-2
log-3
 آرين سازه در حال حاضر تنها وارد کننده الوارهاي گردبينه کاج پاين و نوئل از کشور روسيه مي باشد. قطر اين نوع الوارها از18 سانتي متربیشتر نخواهد بود .
 ← دلیل عدم تمايل صادرات چوب گردبينه توسط شرکت هاي صادر کننده چوب :
شرکت هاي صادر کننده چوب به دليل اين که الوار گردبینه ( شکل 1) با قطر بالای 18 سانتي متر به قطعات تخته اي باريک تر که تبديل مي کنند ( شکل 2 و 3 ) درآمد مناسب تري به دليل کار بر روي چوب و اضافه شدن ارزش افزوده بيشتر بر روي چوب خواهند داشت بنابراين چندان تمايلي به خام فروشي چوب ندارند و از طرفي براي حمايت از شرکت هاي روسي که خانه هاي پيش ساخته چوبي مي سازند معمولا در صادرات اين نوع چوب ها با موانع و سخت گيري برخورد مي کنند به همين دليل وارد کنندگان تمايل چنداني به واردات اين نوع چوب ندارند.
به همین دلیل امکان واردات  چوبی گردبینه با قطر بیش تر از 18 سانتیمتر وجود ندارد . ویلاهای پیش ساخته تولید شده با الوار گردبینه با قطر 18 سانتینتر دیواره مفید ان یک سوم قطر الوار استفاده شده در بدنه خواهد بود . درنتیجه دیواره مفید بیشتر از 6 سانتیمتر نخواهیم داشت ، از طرفی این نوع ساز ها را بصورت دوجداره نمی سازند و به همین دلیل در ایران در مناطق سرد سیر استفاده از این نوع سازه پیشنهاد نمی شود .