_

عایق دیواره ها

در کلیه ویلا ( سازه ) های چوبی دو جداره ، بین دیواره داخلی و خارجی از عایق استفاده می شود . معمولا شرکت ها از عایق مختلفی استفاده می کنند که به دو نمونه از عایق های پر کاربر اشاره می کنیم.

ورق عایق XPS :

 یا به عبارتی فوم XPS نسل جدید عایق ساختمان است که ویژگی های منحصر به فردی داراست که هیچ کدام از عایق ساختمان های معمول دارا نمی باشند.ورق های پلی استایرن اکسترود شده (Extruded Poly Styrene) که اختصارا به XPS مشهور است ,

  1. عایق بسیار خوب (ضریب هدایت گرمایی حدود 0/030 w/m.k )
  2. جذب آب بسیار کم (کمتر از 1%)
  3. مقاومت فشاری بالا (مقاومت فشاری تقریبا تمام عایق ها پس از جذب آب کاهش می یابد , ولی در مورد xps تغییری نمی کند).
  4. عایق مناسب حرارت , صوت و رطوبت
  5. مقاوم در آتش (خود خاموش)
  6. عدم رشد باکتری , قارچ وگیاه
  7. عدم تولید گازهای سمی در معرض حریق
  8. ابعاد بسیار دقیق
  9. دانسیته یکنواخت در تمام نقاط
  10. استحکام بالا در برابر ضربه و فشار

پشم سنگ ( بهترین عایق طبیعی )

پشم سنگ در حقیقت یک پوشش و عایق صوتی و حرارتی می باشد که با الیاف معدنی بوده و ماده اولیه تشکیل دهنده پشم سنگ بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد و از باز مانده های فعالیت آتشفشان است برای ساختن و تولید پشم سنگ بازالت را در دمای مشخصی از 1500درجه سانتی گراد ذوب میکند با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند.

97% کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد، 3%  باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد.این ماده به عنوان یکی از انواع مواد عایق در ساخت وساز مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار الیافی پشم های معدنی,ساختاری ضد قارچ و کپک ،خواص آکوستیک و جذب صوت بسیار خوبی برای این نوع عایق ها فراهم می آورد. همچنین مقاومت دمایی بسیار بالای پشم سنگ و خاصیت عدم انتشار دود و شعله آن , این نوع عایق ها را در زمره عایق های ضد آتش قرار می دهد. به این ترتیب , پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی , صوتی و ضد آتش , بهترین نوع عایق برای ساختمان سازی ,اعم از مسکونی, اداری ,بیمارستان ها ,مدارس ,کتابخانه ها ,ورزشگاه ها,مساجد,رستوران ها و غیره, محسوب می شود

لینک لینک